15. marraskuuta 2015

KUULUMISIA

Vitsit, miten onnelliseks kaikki ihan pienet jutut voikin tehä!
Oon kyllä niin tyytyväinen mun elämään täällä ihan kaikilta osin ettei mitään rajaa. Osalta tietty vaikuttaa se, että tiiän palaavani jo vähän yli kuukauden päästä Suomeen niin haluu nauttia ihan kaikesta täysin mitoin. Kaikista ihaninta täällä on mun mielestä just se arki ja sellanen kiireettömyys.
Ennen kun lähin Ranskaan, mun elämä Suomessa oli tosi hektistä vuorotyön ja kaikkien kesätapahtumien ja kiireiden takia. Täällä mulla on aikaa kokeilla kaikkia eri harrastuksia ja keksiä erilaista tekemistä ajan kuluksi, ettiä niitä juttuja mistä oikeesti nauttii (esim tanssitunnit ja kirjojen lukeminen!!! en ymmärrä miten oon unohtanu näiden juttujen ihanuuden kotona)
Yhen viikon aikana saatan tehä niinkin paljon kun käydä ranskantunneilla, tanssitunneilla, pilateksessa, spinningissä, jumpissa, lukea kirjoja, piirrellä, käydä kävelyillä ja lenkeillä ja nähdä tuttuja. Tähän sivuun vielä lasten kanssa leikkiminen ja pelaaminen (oon kans unohtanu miten hauskoja lautapelit on!) ja tän perheen seurassa oleminen ja hyvän ruuan syöminen. 
Kotona kiireisen arjen keskellä tuppaa vaan unohtumaan arjesta nauttiminen ja kaikesta tulee sellasta pakkopullaa: pitää opiskella, että saa hyviä arvosanoja ja pitää käydä salilla, että pysyy terveenä. Päätin viime viikolla, että kun palaan Suomeen, yritän ees joltain osin jatkaa tätä innostusta ja tehä just niitä juttuja mistä tulee hyvälle mielelle. Oli se sitten 50km pyörälenkki, salitreeni tai vesivärimaalaaminen.

Eilen oltiin taas Barbaran kanssa Mont de Marsanin enemmän kun hiljasessa yöelämässä, mutta tällä kertaa otettiin itteämme niskasta kiinni ja tutustuttiin paikallisiin nuoriin, jotka olikin sitten ihan huipputyyppejä. Illan seurauksena saatiin myös ens viikonlopulle yöpaikka ja paikallisopas Bordeauxista! 

Suosittelen kyllä ihan jokaikiselle: ottakaa joskus lomaa ihan vaan ittellenne, ilman mitään sosiaalisia velvollisuuksia ja tehkää juttuja jotka tekee teidät onnelliseksi.
Tekee muuten hyvää.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti